Crimes of passion, politics, and perversity pervade
the 14 selections in Akashic’s noir volume devoted to Buenos Aires, where the
grim past of the dirty war and present tumult provide a rich backdrop. From the
mannered, gothic homage to Edgar Allan Poe in Inés Fernández Moreno’s “Crochet”
to the hyperkinetic prose of a coked-up bomb maker in Gabriela Cabezón Cámara’s
“The Golden Eleventh,” the styles are as varied as the Argentine capital’s
neighborhoods. Alejandro Soifer’s gritty “Chameleon and the Lions” stands out
as a model of hardboiled detective work, with a couple of grim twists.
Alejandro Parisi’s taut, unsettling “Fury of the Worm” describes the grim
doings of the city’s sordid, vicious criminal gangs. Leandro Ávalos Blancha’s
“The Excluded,” which ends in the famed Recoleta cemetery, touches on the
complex, uneasy mingling of social classes, races, and professional castes.
Literary visitors may want to seek out longer looks after these brief exposures
to the city’s many layers. (Nov.)
Crímenes de pasión, política y perversidad permean
las 14 selecciones en el volumen noir de Akashic dedicado a Buenos Aires, donde
el sombrío pasado de la guerra sucia y el tumulto actual proporcionan un rico
telón de fondo. Desde el homenaje gótico a Edgar Allan Poe en el
"Crochet" de Inés Fernández Moreno hasta la prosa hiperkinética de un
bombardero de Gabriela Cabezón Cámara "El Décimo Once de Oro", los
estilos son tan variados como los barrios de la capital argentina. "El
camaleón y los leones" de Alejandro Soifer se destaca como un modelo de
trabajo de detective duro, con un par de amargos giros. Alejandro Parisi,
tenso, inquietante "La furia del gusano" describe las sombrías
acciones de la ciudad de las sórdidas pandillas criminales. "The Excluded"
de Leandro Ávalos Blancha, que culmina en el famoso cementerio de la Recoleta,
toca la complejo e insegura mezcla de clases sociales, razas y castas profesionales.
Después de estas breves exposiciones, los visitantes literarios pueden querer indagar
más en las muchas capas de la ciudad.
https://www.publishersweekly.com/978-1-61775-522-4
No hay comentarios.:
Publicar un comentario